Ćwiczenia edukacyjne – wytyczne do egzaminu


Potwierdzamy iż na programie Metodyka Kształceniowa i Gry Integracyjne rekomendujemy poniższe problemy do egzaminu:

  • symulacja decyzyjna – „Źródła roztoczańskie jako obiekty turystyczno-krajobrazowe” i „Zróżnicowanie opadów na terenie Polski”
  • zabawa strategiczna : „Tekst tajny – socjolekt więzienny. Przenikalność prasy więziennej do języka współczesnej młodzieży ” oraz „Znaczenie przyjaźni w powieściach Katarzyny Grocholi”
  • zabawa językowa – „Charakterystyka tabloidu na studium przypadku polskiego dziennika Fakt” i Gry Biznesowe oraz „Ziołolecznictwo – dawne, a współczesne na modelu dostępnych źródeł literackich”
  • zabawa kreatywna : „Baza noclegowa w największych miastach środkowej i południowo-wschodniej części Polski” oraz „Hiszpania a Polska – dwa obrazy katolicyzmu w zjednoczonej Europie”
  • zabawa słownikowa – „Drukarstwo na ziemiach polskich w XV wieku” oraz „Jana Kochanowskiego pytania o sens egzystencji”
  • zabawa kreatywna : „Kongres w Berlinie jako punkt zwrotny w dziejach Półwyspu Bałkańskiego i ostatni etap wojny rosyjsko – tureckiej w latach 1877-1879” i „Turystyka regionalna w Gnieźnie i powiecie gnieźnieńskim”
  • symulacja zespołowa – „RMF FM, Radiowa Trójka, Radio Maryja- rożne głosy współczesności. Obserwacja polskich rozgłośni radiowych” oraz „Strategia reklamowa rodzinnej firmy usługowej”
  • gra strategiczna : „Konstytucja 3 Maja 1971 r.” oraz „Hiszpania a Polska – dwa obrazy katolicyzmu w zjednoczonej Europie”
  • zabawa decyzyjna : „Internet a feminizm – obraz polskich organizacji kobiecych w cyberprzestrzeni” oraz „Częstość i długotrałość występowania pierwszych zjawisk atmosferycznych w Sandomierzu w latach 1991-2010”